Prins Leon van Kuussegat!

We hebben een prins in ons midden!

Prins Leon d’n Urste is in het dagelijkse leven beter bekend als Leon van Boxtel, hij is werkzaam als directeur bij Verdi Onderwijs; geboren en getogen in Veghel (Kuussegat), vijftig lentes jong en gelukkig getrouwd met Martje.

Momenteel is hij met veel plezier directeur van drie Verdi basisscholen: de Empel in Empeldonk (Erp), Antonius in Paplippelland (Keldonk) en Nicolaas in Zandhazenrijk (Boerdonk).

Daarvoor was hij directeur van basisschool de Ark in het Kuussegat (Veghel). “Wellicht dat een aantal mensen mij van deze scholen kennen”, lacht Prins Leon. En sinds dit jaar is hij ook directeur van de Taalvijver, een voorziening voor anderstalige kinderen.

In z’n vrije tijd gaat hij graag hardlopen om samen de Marathontoppers een hele of een halve marathon (ook in het buitenland) te lopen. Daarnaast zit hij namens partij HIER in de gemeenteraad en is hij met veel plezier lid van de Burgersociëteit Veghel.

Voor Prins Leon is Carnavalsvereniging  De Kuussegatters zeker geen onbekende club. “Tussen 2009 en 2015, dus vanaf prins Jeroen I t/m prins Peer VI, ben ik bestuurslid van De Kuussegatters geweest en dat was een ontzettend leuke tijd. Ik weet hoeveel vrijwilligers elk jaar weer hun best doen om een geweldig carnavalsfeest voor iedereen in heel Kuussegat te organiseren, dat is ’t skonste wa-t’r is!”

Op dit moment is Prins Leon actief voor het Oudercarnaval ‘De Jong van Toen’ die dit jaar hun vijfjarige jubileum gaan vieren. “Het is mooi om te zien dat carnaval het feest is dat je samen viert. Dus jong en oud, vrienden en familie. Precies zoals we in Kuussegat al 55 jaar samen carnaval vieren: Vijf kirre elluf, ut gu vanzelluf! Dat is het motto van zijn carnavalsjaar.

We wensen prins Leon en Martje, met adjudant Niels en partner Meike, én adjudant (tevens broer) Bas en partner Conja EEN GRANDIOZE CARNAVAL 2022 -2023 TOE!