Donderdag 5 oktober 2023

Een mooie, zinvolle feestdag van de leerkracht!

Vandaag, 5 oktober 2023,  hebben alle Verdi leerkrachten, pedagogisch medewerkers, leerkracht ondersteuners en overige medewerkers een bijzondere ontmoetings/uitwisselingsdag gehad! Onze scholen zijn bij elkaar op inspiratie-tocht geweest. We zijn nog een relatieve jonge nieuwe organisatie (sinds 1-1-2022), dus er is volop behoefte aan verkenning, verdieping en ontmoeting met elkaar en onze 21 basisscholen en 12 peuter/opvanglocaties.

De Dag van de Leerkracht is een officiële feestdag die we in Nederland elk jaar op 5 oktober vieren (tenzij de dag op zaterdag of zondag valt, dan vieren we het de vrijdag ervoor of maandag erna). Deze Dag werd in 1994 in het leven geroepen (UNESCO 1994), maar wordt al sinds 1962 gevierd door toen zo’n 88 landen maar wordt inmiddels in meer dan 100 verschillende landen gevierd!

De collega’s van basisschool de Vijfmaster (Veghel) en van Nicolaas (Boerdonk) genieten gezamenlijk van de goed verzorgde lunch!

Zo ging het team van Nicolaas in 1 auto samen op stap!