Collega's met elkaar verbonden!

Verdi Koers 2022-2026 gepresenteerd!

VERBONDENHEID, DIVERSITEIT, GROEI, DUURZAAM EN AVONTUUR: dat zijn de 5 kernwaarden van de Verdi Koers 2022-2026! Ze werden gepresenteerd voor een publiek van ruim 400 leerkrachten en medewerkers op de Dag van de Leerkracht op woensdag 5 oktober jl.

De hele dag was er voor uitgetrokken! Want naast serieuze zaken, werden vooral ook leuke en verbindende activiteiten uitgevoerd. Het was immers voor het eerst dat iedereen van Verdi echt persoonlijk bij elkaar was op deze ontspannende ontmoetingsdag. Elke basisschool of locatie van Verdi heeft zijn eigen signatuur, maar samen zijn we Verdi.

Paul Meessen (bestuurder Verdi) deed kort uit de doeken waar de Verdi Koers uit bestaat, Erben Wennemars als bevlogen spreker, liet daar zijn betoog uitstekend bij aansluiten. Het moraal van zijn verhaal was dan ook: het doel op zich is niet zozeer van belang, als wel het pad en het proces ernaartoe. Stadsdichter Rick Terwindt declameerde een treffend gedicht uit zijn gedichtenbundel dat mede is opgesteld door een aantal leerlingen van basisscholen uit Meierijstad. En een prachtig filmpje mocht natuurlijk niet ontbreken.

Alle aanwezige “Verdianen” werden uitgedaagd om in kleine groepjes een bomkoffer te ontmantelen. Na deze escape-room-achtige toestanden werd van een lekkere lunch genoten. De dag werd plenair afgesloten met een scholen-vragen-quiz en een kolderiek rondje “doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet”.

Verdi bestaat uit 20 basisscholen, nieuwkomersvoorziening de Taalvijver en 12 peuterspeelzalen in Meierijstad. En Verdi bestaat pas sinds 1-1-2022, deze jongeling kan terug kijken op een mooie dag met al haar mensen, in grote diversiteit met elkaar verbonden!